Boys in Rosso wordt een begrip

Boys in Rosso wordt een begrip

13 maart 2013

Groenlo - Wat begon als feestavond voor de leden van de Grolse Boys, is inmiddels een feest van naam. Boys in Rosso is toegankelijk voor iedereen die de vereniging een warm hart toedraagt. Het feest wordt op 23 maart voor de 6e keer gevierd en is hard op weg om een Grols begrip te worden.

Het succes kent vele factoren. Toch is voor de organisatie, bestaande uit Ivo Oostendorp, Arjan Paf, Tom Jansen en Mathijs Paf, slechts één aspect van echt belang. Het moet gewoon gezellig zijn voor iedereen. Dat lukt bijzonder goed, want het clubgebouw van de Grolse Boys begint zo langzamerhand te klein te worden.

Van Grolse Boys, voor iedereen
Ivo Oostendorp en Arjan Paf stonden aan de basis van het feest. Het moest een nieuwe impuls zijn, om de sleur van de zaterdagmiddagen in de kantine te doorbreken. Oostendorp: ‘Zes jaar geleden spraken velen over Symphonica in Rosso, dat was een groot evenement op dat moment. Met onze clubkleuren in gedachten was de link voor een feestavond al snel gemaakt.’

Het feest trekt vanaf de eerste editie een volle kantine op ‘t Wilgenpark, de thuishaven van Grolse Boys. Maar wat maakt Boys in Rosso dan zo bijzonder? ‘Het is een zeer gemoedelijk feest, waar gezelligheid vooropstaat. Eigenlijk is het een feestje van Grolse Boys voor iedereen’, aldus Oostendorp. ‘Steeds meer mensen van buiten de club komen op het feest af. Dat maakt het extra speciaal.’

‘Wij zien dat als een groot compliment’, vult Jansen aan. ‘Dat is het bewijs dat Boys in Rosso aanslaat en dat bezoekers het succes doorvertellen. Een jaar later zijn ze terug mét vrienden van buiten de club.’

Totaalconcept
De kracht van Boys in Rosso schuilt ook in de diversiteit van het publiek. Mathijs Paf legt uit dat het een feest is voor iedereen. ‘Jong en oud drinken gezellig samen een biertje. De sfeer is heel gemoedelijk. Dat komt door het vermakelijke programma en de muzikale invulling. Wij besteden daar elk jaar veel aandacht aan. Het moet een totaalconcept zijn, dat spreekt de meeste mensen aan.’

Tom Jansen stipt nog een ander aspect aan: ’Wij grijpen niet terug naar succesnummers van voorgaande jaren, maar kiezen altijd voor iets nieuws. Ik ben zelf in de muziekindustrie werkzaam en ik weet uit ervaring dat vernieuwing essentieel is. Telkens hetzelfde doen is geen optie. Dan verliest het publiek interesse.’

Ambities en groei
Een lustrum is niet voor elk feest weggelegd. Toch hoeft de organisatie weinig reclame te maken. De naam Boys in Rosso gaat van mond tot mond en dat zorgt elk jaar voor een lichte groei in het bezoekersaantal. Boys in Rosso houdt de drempel zo laag mogelijk. Zeker in deze tijd van crisis. De organisatie houdt haar ambities in de hand. Groei is mooi, maar niet ten koste van alles.

Toch wordt er voor volgend jaar wel nagedacht over een andere, grotere locatie. Oostendorp ‘Er kunnen weinig bezoekers meer bij op ‘t Wilgenpark en de kantine is voor sommigen onbekend terrein. Dat zorgt toch voor een drempel. Met een andere locatie komen er ongetwijfeld nog meer mensen van buiten de club naar het feest. Dat is geen doel op zich, maar maakt het feest wel uniek.’

Het is wikken en wegen voor de organisatie. Mathijs Paf legt uit: ’Boys in Rosso is natuurlijk ook een beetje bedoeld om wat extra inkomsten te genereren voor de clubkas. Is dat mogelijk op een andere locatie? En wat vinden de bezoekers van het eerste uur van een eventuele verhuizing? Er zijn nog genoeg vragen waar wij eens rustig over na moeten denken.’

Zesde editie
De bezoekers kunnen ook tijdens de komende editie genieten van die bijzondere sfeer en een bomvol programma. Livemuziek, een DJ, een loterij met prachtige prijzen, bitterballen en verrassingen. Arjan Paf: ‘En vooral veel gezelligheid!'

Kaarten zijn verkrijgbaar op ’t Wilgenpark en bij EP Groot Zevert. Er zijn optredens van live-formatie Twice! (o.a. Zwarte Cross, 3FM) en DJ Martinez (o.a. Cooldown Café). Uiteraard staat de kleur rood weer centraal.

« Terug
© 2017 | CMS & webdesign by Dot72